nature vs nurture etc

gahhhh. jag hatar hatar HATAR att gå upp vid sju. jag funkar inte då?? när jag jobbade började jag ibland vid sju... en blir ju lite bortskämd när en jobbar.. men jag har nog gäspat minst 4000 ggr sen jag gick upp nu.... såhimlatrött!
MM.. jaa.. såg en bra film som jag mådde bra av igår innan jag sov; Temple Grandin. Handlar om en autistisk kvinna som tar master och blir doktorand & förändrar boskaps-skötsel innan avlivning i USA...... yes yes! Vill dock bli ännu mer vegetarian nu.... så hemskt att tänka på Kossor (eller andra djur) som står på led på ett rullband och bara skjuts av en efter en... Eller doppas ner i kokande vatten, innan dom helt dött av. :'( BLÄ! vill bara äta kött om det är BRA nu? Så dyrt. men då får jag vill helt enkelt skippa det??? Känns inte försvarbart att äta någonting för att det är GOTT? Om jag köper SVENSKT kött bara.. är det okej då? hjälp hjälp hjälp. Dumma grymma värld ibland!
 
 
xoxo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0