livet på sjukan

igår var jag ju på klinikfest och det var så himla kul!
dagen började bra, var dock lite trött men sånt får man ju leva med. strax innan lunch så inser vi att en av våra patienter troligtvis har calici (vinterkräksjukan) och när man inser det på en akutavdelning så måste man vara ganska snabb med att stänga in patienterna i salarna och stänga hela avdelningen. kan ju bli jobbigt annars...
det var ett skitpass med andra ord! så fort jag slutade gick jag direkt in i omklädningsrummet och duschade, kände mig så jävla vidrig. även fast man har på sig förkläde med armar, dubbla handskar och munskydd så vill man sprita hela sig själv efter att man varit inne i en sal med calici. alltså fyfan.. den lukten!!!! sjukt?!?!?! det är en speciell lukt på calici också..
 
hur som helst! sminkade mig och bytta kläder för att sedan gå upp och förfesta med alla andra på kardiologen. så himla roliga personer som verkligen går all in med utklädning.
efter en massa vin och snack så åkte vi till Nalen där festen var. Hällde i oss champagne, sen åt vi en grym middag, snackade mera skit och lite viktigt för att sedan skvallra med emelie över en rbv. sen dansade jag till halv 2, då var det läge att gå hem.
pratade om förhållanden och jag blev bara ledsen över hur det faktiskt är. jag vet att livet inte är perfekt och allas förhållanden inte är det heller, men ändå typ "bra" att höra hur det är på riktigt.
en hade tjall på linjen så hon vet inte riktigt vart hon ska bo just nu, en annan tyckte att allt annat i hennes liv gav hennes något förutom hennes sambo och den tredje har haft ett långdistansförhållande  i 7 år som hon börjar tröttna på (helt förståligt, fattar fan inte hur man orkar sverige-england i SJU år).
förstår nästan varför folk är otrogna på dessa fester.... blä
men så var ju snyggläkaren där också! synd att han är ST-läkare och är 10 år äldre än mig.
Vi hade så himla kul i alla fall!! folk på st göran vet hur man festar, inklusive våra kära chefer!
 
nu ska jag kanske kanske kanske städa. är bara så himla trött och orkar typ ingenting, vill mest bara ligga i min säng hela tiden.
 
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0