fullt hus

Här är anledningen till att jag är trött. och jag blir så jävla arg när jag läser det också! såhär har det sett ut i flera veckor hos oss, vi har överbeläggningar VARJE dag. I förra veckan ville läkarna på akuten lägga patienter i vårt dagrum men då hade dom som jobbat natt faktiskt sagt nej, det går liksom inte. Och lägga in en ung kille med intox är tydligen också helt okej. Det spelar ingen roll att det är en patient man behöver ha extra koll på.. och att vi inte har personal till det. då får vi prioritera bort någon annan patient istället.
Det är under den här tiden på året som man inte vill jobba inom vården för man går typ sönder tillslut. och jobba dubbelpass på det.. fantastiskt.
 
tycker så jävla synd om patienterna och läkarna på akuten som är så pressade att dom mitt i alltihopa tycker det låter bra med en patient på soffan.
 
 
 
nu ska jag vara ledig en dag, konferens en dag, jobba torsdag och sen ledig FREDAG LÖRDAG SÖNDAG.
jag tränade idag också så nu har jag ont i armarna.
hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0