första snön kom 6e december.

exakt den här helgen för ett år sen blev jag en flickvän.
nu är jag singel.
det är spännande med livet att man inte vet vad som händer. inte en aning. det är också otroligt skrämmande att man aldrig kan vara säker.
 
idag kom första snön. vaknade till ett vitt linköping. så fint. 
nu är det snöstorm.
 
 
farmor är så sjuk. pratade med min syster nyss. vi måste nog acceptera att det är så att hon inte kommer orka så mycket längre. 
en bekant till mig som jag träffade i förrgår sa att hennes pappa (som har cancer) har fått 1 månad mer eller mindre att leva. hon sa att hon tänker att nu kommer det vara jobbigt lite framöver. undrar om man lättare accepterar döden när någon är så sjuk? klart att det ändå är asjobbigt och allt.. men på nåt sätt lättare? hennes pappa orkar knappt gå 2 meter längre, kan bara säga ja.
usch.
 
vid jul borde väl ingen få dö varje fall? kanske konstigt att säga något sådant. men julen är så himla himla speciell och helig för mig varje fall. 
 
livet hurni, livet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0