om det där sista dygnet på sommaren som regnade bort

först och främst kan jag ju meddela att jag inte har en telefon! hur det har gått till kommer jag till senare. men först ska jag redogöra för hur min fredag såg ut!
jag mötte upp ulrika utanför ica kl 11 och sen handlade vi sjukt mycket mat. sen gick vi självklart till systemet för att inhandla mousserande och vin, där vi även träffade på lilla mamma.
när vi äntligen var klara så regnade det fortfarande, så då tog vi en taxi tillbaka till jobbet där shima väntade in oss. vi började laga mat och pekade med hela handen hur detta skulle genomföras. mycket kul att få bestämma vad dom ska göra och inte tvärtom (dom gör ju det ibland eftersom dom är sjuksköterskor). när allt var klart så gjorde vi oss iordning och sen drakc vi fördrink med alla andra i personalrummet.
efter fördrinken så gick vi alihopa till lokalen där vi skulle vara. vi åt en massa mat och drack en massa vin och lekte leker. som tur var så slapp jag vara med eftersom jag var festkommité! hehe
efter vi pratat och skrattat och allt annat man gör på en jobbfest så bestämde vi att vi skulle hänga med läkarna ut. vi tog en taxi till riche där det tydligen var fullt. fan enda gången jag hade en chans att komma in typ. jag och malin blev väldigt besvikna men blev snabbt glada igen då vi istället gick till bistro jarsl för att bli bjudna på champagne! vi kände oss mest som drinkluder. det var i alla fall väldigt trevligt och läkare är ett fantastiskt släkte! när jag tröttnat på deras sällskap så tog jag tunnelbanan till maria torget och mötta upp anders med umeågänget istället! mycket mycket kul att träffa harry och malin igen!! bästa finaste paret.
(och eftersom jag läst igenom gamla inlägg i den här bloggen så tänker jag inte skriva en massa saker jag skulle vilja för det kommer jag ångra sen och så låter det helt jättetöntigt.)
sen gick jag till medis för att möta olof! vi åt kebab i regnet och tog sen tunnelbanan till fridhemsplan. det var 17 min tills blåa mot akalla skulle gå så vi gick up och rökte. när vi står där ute så kommer en kille fram till mig och ska hälsa på mig. jag har en cigarett i min högerhand och så jag räcker fram min vänsterhand till honom, då säger han att det är fel hand att hälsa med så jag byter hand och då börjar han prata om nåt konstigt på typ ryska(?) och började låstas sparka fotboll och SEN VAR MIN TELEFON BORTA.
sen åkte vi hem och jag fick bakfylleångest redna kl 5 på morgonen, väldigt underligt. sen vaknade jag kl 11 och hade fortfarande ångest. och regnet smattrade fortfarande mot fönster... 24 timmar senare.
 
Men strunt i det. jag får ett nytt simkort om några dagar och då lär även min andra teleofn börja funka också. jag hade i alla fall jättekul med alla på jobbet! kommer typ aldrig vilja sluta där.
fantastiska männikor som är världens goaste!
 
nu ska jag duscha, sen ta mig till jobbet och sen hem till mamma och pappa.
vill ni mig något så kan ni väl ringa dit 086042216.
puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0