på bussen

den här måndagen började väldigt bra hemma hos mamma och pappa i sickla. gick upp, åt frukost och sen kollade jag på tv tills kl 12. Jag satte mig på 74an (för att jag älskar den bussen, 401an är alldeles för snabb) och åkte igenom hammarby sjöstad, skanstull, förbi södersjukhuset och sen hoppade jag av vid södra station. har ni tänkt på det någon gång att man har minnen till alla hållplatser man åker förbi?
Hursomhelst satt jag på bussen och var glad. och sådär lugn jag sällan är.
 
nu sa jag kolla på film och dricka te.
det regnar ute så jag passar på att sitta INNE hela kvällen. jag var nämligen precis på väg ut för att springa och så började det spöregna. vad fan? så jag gick in igen. hehe...
 
och just nu lyssnar jag på den här och tänker på Lisa för vi lyssnade på den så himla mycket när den kom.
 
 

Kommentarer
Postat av: A

tjata hjälper! skönt att va ledig Ida. Jag ska sluta snart och gå hem och göra mat. Vet du vad jag gjorde häromdan? Tomatsoppa! Blev den lika god som din? nej! Blev den god alls? Knappt. Vafan. aja. ge mig receptet!

2012-11-05 @ 16:43:13
Postat av: Ida

Krossade tomater, vitlök, lök, grädde, salt, peppar, chilikrydda.
Fräs lök och vitlök, på med krossade tomater och lite grädde. Sen alla kryddor. Koka, Sen mixa allting! Klart!

Eller har jag glömt något, C?

2012-11-06 @ 12:37:38
Postat av: CCCC

vi hade passerade tomater istället för krossad :) 2 pkt.

sen hade vi ju fetaost...man kan även ha mozzarella om man vill... eller creme fraische.. basilika...
vitlöksbröd till = <3

2012-11-06 @ 19:22:43
Postat av: A

men de blev liksom inte gott ändå. jag tror de va gammal/dålig kvalite på mina tomater.

2012-11-07 @ 16:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0