låtsas som att du är utomlands, utomlands...

Hola! älskar att vara "ledig" på måndagar. gick upp för en timma sen, duschade, åt frukost framför teven och nu bara chillar jag lite innan jag ska ta tag i livet å plugga........
 
va tydligen svinlänge sen jag skrev någonting här. men har haft en bra vecka! hade tenta i onsdag å på torsdagen började jag ny kurs; klinisk psykologi. lite mer "diagnos-psykologi". Så nu ska jag sitta här å analysera sönder folk å mig själv ;) hehe.
 
i fredags hade vi lite halloween-fest. det var väldigt kul! det  var en annan korridor som bjudit oss. jag var typ överallt å pratade med alla å sprang runt å va lite på flamman å när klockan var ett så var jag visst redan trött (alltid bra att börja tidigt!). så då gick jag å sov och hade ett samtal som gjorde att saker kanske kändes lite bättre.
på lördagen var jag å m & åt på stan, sen promenad i trädgårdsförenignen sen hem å kolla film (jag sov...). 
 
igår hade jag svinont i hövve mest hela dagen, låg å tyckte synd om mig själv typ. idag är det bättre! jibbie! ska träna senare... å nu ska jag skriva lite. Nu ska jag svara på den här frågan; 

1.      Hur kan behavioristisk inlärningsteori förklara uppkomsten av en fobi, t ex en ormfobi? Tänk på du ska förklara både rädslan för ormar och undvikandebeteendet, dvs ständiga åtgärder för att hålla sig borta från ormar.

 

Kan ju reda ut varför jag själv är rädd för ormar, så det blir kul! hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0