other planets cannot be as beautiful as this one

i fredags jobbade jag och nu i 8 veckor framöver kommer vi att stänga avdelningen pga personalbrist så vi måste helt enkelt städa HELA avdelningen på fredageftermiddagar. det är ganska stressigt märkte jag i fredags..men ändå kul! kul att ha ett jobb där man hela tiden jobbar väldigt nära varandra.
sen i alla fall när jag äntligen slutade så åkte jag till stan, köpte skor och sen hem för att äta middag. sen åkte jag in till stan för att möta upp Malin, det blev lite öl på Bauer och vin på Malmen.
i lördags satte jag på mig vårjackan, tog tunnelbanan till östermalmstorg för att möta upp mamma, pappa och deras bästa vänner. rödvin och fiskgryta på publik och lite häng på stan och sen hem till emma och benjamin för ännu mer vin.
i söndags vaknade jag tidigt och fick ett sms av Adela som tyckte vi skulle gå en promenad! det var så himla himla mysigt att gå med Adela i solen längs vattnet. sen gick jag till jobbet igen och herregud vad tråkigt det var! vi hade absolut ingenting att göra, helt sjukt. vi satt liksom och kollade klänningar på internet, drack kaffe, snackade skit om alla paren på kardiologen, la våra scheman för nästa period, facebookade, åt middag.. ja allt förutom något som vi egentligen ville göra. går liksom inte att göra något med endast 4 patienter på en avdelningen där man har plats för 12.






(adela ser lite trött ut, men det får man göra när man gick och la sig kl 06)


Kommentarer
Postat av: ade

ahhaah minst sagt! men de va mysigt:)

och du som trodde att ni skulle dö av stress ida, haha!

2012-03-12 @ 10:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0