midsommar

idag är det onsdag och min tredje semesterdag! hittils har det regnat och jag har tagit igen all min förlorade sömn under dom senaste 4 månaderna.
men det har ju faktikst varit midsommar också, som var mycket rolig.
Jag packade ihop mina grejer i fredagsmorse och tog mig till vasagatan där jag mötte upp Cissi för kaffe på espresso house, sen km anton johan och maria för att hämta upp oss. vi körde gamla vägen förbi alla köer till nyköping där vi mötte upp alla andra! dom andra handlade mat medans vi åkte till max och åt mat. tillslut kom vi ia alla fall fram till Björkvik där vi skulle fira midsommar.
upp med partytält, ut med bord och stolar, fixa sillunch, fram med ölen.. osv..
sillunch, kubb, öl, rose, musik, kaffe, kortspel, prat, skratt, grillning, mer mat, mer dricka, mer musik och dans på altanen! jag och cissi ville ju självklart bada men det gick ju åt helvete. alldeles för långt och så tror jag att jag kanske hade dött om jag faktiskt hade badat i mitt tillstånd.
kvällen slutade till slut väldigt bra och jag vaknade upp både glad, pigg och icke bakfull! jag cissi och malin gjorde ordning frukostpicknick, gick och gick tills vi hittade vatten och satte oss ner. då bröjade det regna.
resten av midsommardagen spenderades på altanen med musik och lite korv och majsätning. och vi kollade så fint på när dom andra städade. har lite dåligt samvete för att jag inte hjälpte till med tanke på hur irriterade jag själv blir på folk som inte hjälper till hemma hos mig. men jaja, jag skyller på trötthet. eller nåt.
sen åkte vi hem till stockholm igen! jag och cissi åkte hem till henne, åt mat och sen somnade jag. det var den helgen!
 

Kommentarer
Postat av: aset

mysigt sötisar!

2012-06-27 @ 13:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0