"livet är som en påse, det blir tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något" sa han sen.

idag satt jag länge och pratade med en av de boende på servicehuset. han är från samma lilla stad som min farmor, han påminner om farfar lite. han var sjöman i flottan som ung och sen träffade han sin fru och flyttade upp till stockholm.
jag berättade om min farmor och hennes föräldrars pensionat och han visste precis vad jag pratade om. jag blev så himla glad och saknade farmor så himla mycket just där och då i hans kök.
sen pratade vi om livet och hur det är att leva ett helt liv med någon som sen försvinner ifrån en. han sa att det var ledsamt och förjävligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0