örfila dig själv

till och börja med så gick jag upp lite lite för sent imorse, me han ändå med tunnelbanan. dock han jag inte sminka mig och sätta på mig normala kläder (tur för mig att jag har jobbkläder på jobbet).
måndagen började med att en efter en på jobbet frågade om jag mådde bra, eftersom jag såg trött och blek ut. dom trodde helt seriöst att jag var sjuk, men egentligen var det ju bara så att det var första gången jag kom till jobbet helt utan smink! hm.. borde tänka över solarium kanske?
sen fortsatte denna måndag med att jag fick en utskällning av en boende pga att en sjuksköterska hade gjort fel med hans insulin i helgen. vad jag hade med det och göra för mig en gåta.
sen fortsatte det såhär under hela dagen ungefär. inte en enda jävel var nöjd, alla klagade på allt, hela tiden.

efter lunchen, då vi alla klagat på det mesta, fick jag reda på att en av timmisarna fått sparken. herregud tänkte jag! kan det ens hända här? tydligen händer det.
men efter vad jag sen fick höra så var det kanske inte så konstigt. både sjuksköterskorna och flera boenden hade klagat mucho på henne. stackarn!
hon förstod inte sånt där helt självklart tydligen och då är man fan ganska lost som vårdbiträde.

Sen när jag äntligen kom hem så satte jag mig ner för att göra mitt schema. kändes mycket konstigt att bestämma vilka vardagar och helger jag ska jobba i APRIL.


p u s s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0