NYÅRSAFTON!

Nyårsafton! jag älskar det. har ju (nästan) aldrig haft ett tråkigt nyårsafton. och detta var absolut inte inte ett undantag! Jag Ida och Lisa fick skjuts hem till Oliver. Vi kom dit prick fem (vilket var den tid man skulle komma. står det 17.00 är det 17.00, eller hur?) Började med snittar och champagne. Alla fick även uppdrag som skulle utföras under middagen. Min var att klaga på att det var för mycket salt i maten. Sen fick vi sätta oss och då vart det en himla fin tre rätters middag. Först toast skagen, vilket jag verkligen älskar. mumz. sen Oxfile, rödvinssås, haricoverts (okej verkligen stavningen på det.. ingen aning alls!) och potatisgratäng. Efterrätten var världens största bit cheesecake.. gah, matdöden! massa rödvin utbyttes efter middagen till Rbv. snack, dans, sång. Vi hade även 2 till lekar. båda var laglekar. den ena var att vardera lag skulle presentera någonting; var som helst. Vi fick se en liten scetch och leka en lek. mitt lag.. ja vi glömde det helt enkelt i dimman där men vi skulle visat upp en powerpoint om Scoville (vilket mäter styrka på mat..). den andra var musicquiz. ja sen blev det 12-slaget. jag var så glad! champagne och fyrverkerier och finaste vännerna runt omkring en.. kan inte varit bättre! 
sen fortsatte det med massa dans, prat och rödvin/rbv. Efter att ha varit vaken i nästan ett dygn och klockan således blivit halv nio tänkte jag det var dags att åka hem. Vid bussen kom Lunkan på att han glömt sitt busskort, så jag tvingade tillbaka honom för att hämta det. Tur, eftersom nycklarna också låg där. Kom hem vid 10. Säkert fortfarande full då. Sov, vaknade klockan ett igen. Värmde en pizza. åt halva. och ja resten skrev jag ju igår.

idag har jag jobbat! Så himla fint kändes det, gillar ju verkligen dem där barnen så mycket så mycket.
xoxoxo xo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0