den perfekta födelsedagspresenten

Herregud jag har ju en hel helg att skria om! ojoj!
I fredags var jag hemma från jobbet pga sjukdom, som ni vet. På eftermiddagen kom mina kära föräldrar för att hämta mig. Åkte till Farsta för att köpa julpynt till mig, mycket fint, sen hem till Sickla för middag. sen däckade jag väl eftersom sova är det enda jag har lust med när jag är sjuk.
Vaknade sen upp på lördagmorgonen, gjorde fetaste frukosten till mamma och pappa. På med kläder och så in till stan där det ar så himla mycket folk. Kollade på en himla massa fina och dyra kläder inne i Mood gallerian. det kändes juligt och så.
Vid  halv 2 åkte jag hem till Elin och Tommy för att laga mat, alltså världes bästa födelsedagspresent!!
När jag kom så hade Tommy gjort margeritas, som jag surplade i mig på 5 sekunder pga sketagod. sen börjde vi med att göra iordning ankan som vi skulle äta till middag. Efter ankan gjorde vi förrätten som var Ceviche med Champagne! har aldrig ätit det förut och undrar verkligen varför eftersom jag älskar fisk och koriander?! dock vet jag inte om det är koriander i all ceviche men den vi gjorde hade det i sig i alla fall. sen gjorde vi risotto för Tommy tyckte att jag verkligen skulle lära mig det. och det ska jag ju lätt bjuda på när jag får nå fina gäster! (Adela, du gör precis lika god risotto som Tommy. på riktigt alltså. och att vara lika bra som Tommy i mina ögon är en himla komplimang)
Middagen blev tillslut: Ankconfit och rödlöksrisotto med champagnevinegrette, tryffel och egengjord rostad lök som tilbehör. sjukt gott!!?!??!?!
drack gott rödvin till och sen gjorde vi efterrätt som var karameliserade bananer med kokos och glass till. sen fick jag bestämma drink själv och då ville jag ha RBV med guldvodka. hahaha, alltså att dom har det hemma är bara konstigt. vem köper det? ganska tacky........
sen så där vid 4 tiden somnade jag på deras soffa! vakande kl 9 och då gick vi till hotellet brevid dom och åt frukost.
 
i söndags låg jag i soffan och var trött, sen kom momor! då snackade vi skit, åt mat och så åkte jag hem. När jag kom hem så hängde jag upp en ljusslinga i köket, tände första adventsljuset och njöööööt av min egna lägenhet. herregud så skönt det är att få komma HEM.
 
igår kom jag till jobbet lite innan jag började, som vanligt och det var så mysigt! fick kramar tillomed! mys.
 
19 DAGAR KVAR  TILLS MEXIKO!! blir så glaaaaaad :))))))

Kommentarer
Postat av: A

åååh va mysigt det lät din helg! och tack för komplimangen :D <3

när ska du komma på middag hos mig igen Ida?

2012-12-04 @ 13:40:43
Postat av: I

Åh! Typ vilken dag som helst nästa vecka!! :)))))

2012-12-04 @ 22:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0