årstiderna smälter samman

den här helgen var mycket bra! jag tog det lungt i fredags, tvättade och städade. och i lördags åkte jag hem till Adela vid 3 tiden, drack rosé och prosecco, åt kunglig mat och hade superbra sällskap. det var så himla mysigt!
sen när klockan började bli lite kväll så åkte jag och cissi till söder. cissi åkte först hem för att byta skor och då mötte jag upp robban och lunkan. vi satte oss bakom skrapan först för att dricka lite rosé, men det var ju helt onödiogt kom vi på i efterhand.
sen gick vi tll grolsh block party på skånegatan, där typ hela stockholm var. sen kom ju självklart cissi tillbaka och även jackan. vi drack öl, hejade på dom som spang midnattsloppet och träffade kompisar.
träffade även ex och gamla ligg.
när vi började tröttna på skånegatan så mötte vi upp natta och hennes kompisar, sen gick vi till debaser där det var cplång kö så då gick vi till 6e tunnan som jag absolut inte gillar så då gick jag heeeeem. hann precis med bussen hem till mamma och pappa!
 
igår när jag vaknade hade jag sjukligt ont i huvudet och var jävligt trött, men jag tog mig till jobbet i alla fall. kom dit, hade några patienter, sen skrevs några ut och det hela slutade med att jag och sebastian satt med tre patienter och hade ingenting att göra. så vi kollade sjuksköterskeutbildningar åt mig istället och läste om dom som hade fått hjärtstopp på midnattsloppet. och då visade det sig at en av om dom faktisk låg hos oss, mycket kul.
 
 
och nu är hösten officielt här:
cissi har åkt tillbaka till linköping
min vanliga avdelning har öppnat igen (jag jobbade alltså mitt "sista" pass på HIA igår)
tilde de paula är tillbaka på nyhetsmorgon
vädret var sjukt höstigt igår eftermiddag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0