strukturalism, determinism, aktörsperspektiv, voluntarism, konsensus......

sitter & skriver på min hemtenta nu. det går långsamt fram.. MEN det går ändå fram. som tur är. men jag hade nog glömt hur lång tid en enda fråga kan ta. Gick upp vid 8 imorse och satte mig med tentan strax efter tio. Förutom ett par små avstickare & pauser (så som duscha och äta) har jag suttit här och bara skrivit fram tills nu. och jag har inte ens klar med första frågan. Det jag ska skriva om (på 3-4 sidor) är vad sociologi är. det tycker man väl borde vara rätt lätt eftersom att det är det jag läser.. MEN! jag ska ta in sociologiska dualismer, begrepp & även exemplifiera med tex Durkheim (som jag tänkte välja då).. pJuuh. det är bara första frågan. sen återstår det 3.

Pratade med Cornelia igår och hon frågade om inte jag kunde hämta på dagis imorn (läs idag). Så nu ska jag skriva lite till för att sen bege mig mot Stuvsta och två av de jag längtat mest efter.

XOXO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0