jag svamlar

varför känns det alltid som saker och ting förändras när det blir sommar respektive vinter? det är ju bara vädret som ändras. vi ändras ju ingenting.. lite gladade kanske men inte så mycket mer än så.
Att värmen och kylan kan spela så stor roll på oss människor. speciellt vi som bor i nordliga sverige.

för jag kan ju inte påstå att jag var en annorlunda människa för ett år sen som sen blev någon annan till sommaren. jo men det där glada då.


Vad fan försöker jag säga? jävla ljug.

Sommaren är alltid bäst och gör livet så jävla mycket lättare att leva.
för jag blir fan en annan människa så fort kylan och mörkret kommer. jag blir arg, bitter och ledsen. och det klär fan ingen.

så frågan är ju nu om jag bara ska genomlida det här som varje år eller på nåt väldigt konstigt sätt försöka få fram känslorna jag har under vår/sommar halvåret? men hur bär jag mig åt? dricker rödvin, tar på mig stora varma halsdukar, vantar, ser hur kalt det är genom att bara andas, ha filmkvällar... osv osv osv.
HUR? HUR lär man sig att leva med det här? jag har bara behövt genomlida det i några år. stackars pappa som har upplevt det här 63 jävla gånger. fyfan.


Kommentarer
Postat av: ccc

MmMm du är nog en annan människa dock, man förändras lite varje dag..

men tror det har med inställning att göra och att vi kanske blivit inlärda att inte riktigt gilla hösten och mörkret? hösten är ju synonymt med massa dåligt.. typ mörker, rusk, regn, etc. så jag tror nog man kan börja gilla det åtminstone mer än man gör för tillfället :)

dont worry be happy. får börja skriva 3 bra saker varje dag igen.

xx

2011-10-18 @ 09:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0