störst av allt är kärleken (till dig själv)

efter skolan idag cyklade jag hem till en kompis. hon gjorde slut med sin pojkvän i helgen. anledning till att hon gjorde slut var för att han hade slagit henne. och den här gången var tydligen inte den första.. efter att igår ha dumpat honom ringde hon till sin mamma för att berätta att han slagit henne för hon visste att hon då inte kunde gå tillbaka till honom. starkt gjort och sjukt modigt. var hos henne ikväll för att hennes ex skulle komma över och hämta sina grejer.. vid halv fem.. klockan tio kom han. dom pratade lite också (fast hörde inte om vad) men jag vet att det var hot om vissa grejer..
det är så sjukt hur vissa människor fungerar!!! och hon sa att hon visste att hon gjort rätt som gjort slut men hon älskar honom fortfarande så hon tyckte det var jobbigt på många olika plan..
men jag tycker hon är modig och stark som vågar säga att det där är inte okej och faktist gå ifrån..han sa att hon fick skylla sig själv att han slog henne för hon hade gjort saker som gjorde att han tog till våld... typiskt våldsbeteende att skylla över det på andra?..
gah.. kom precis hem och ska försöka sova lite snart tror jag...
ooxx

Kommentarer
Postat av: abdi

<3 till dig cecilia

2011-12-01 @ 09:23:44
Postat av: ida

så sant så sant

2011-12-01 @ 22:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0