praktikennnn

jag lär mig så otroligt mycket nya saker för varje dag som går. allt från att kunna ta det systoliska blodtrycket genom att känna på pulsen, se hur mycket urin en patient har i blåsan, ta ekg, att läkare är ganska självupptagna... till att veta hur man gör ett ultraljud för att se om patienten har någon emboli i benen.
det är mycket att komma ihåg hela tiden men det är väldigt roligt!
det är speciellt roligt att vara på HIA för att att dom är en extremt tajt grupp, har otroligt kompetent personal och dom har fått pris flera gånger för sveriges bästa hjärtintensivvård. grymt.
patienterna kommer liksom tillbaka för att säga hej och tacka all personal för all den hjälp dom fått.
jag blir inte alls ledsen när jag ser dom sjuka patienterna, dom är liksom något som ingår i jobbet. dom är väldigt sjuka och jag visste ju om det från början. men deras anhöriga däremot.. att se hur ledsna och oroliga dom är.

jag börjar verkligen förstå varför jag valt som jag valt. allt är väldigt intressant och man lär sig något nytt varje dag och man VET att man gör nytta.


dock är jag sjukligt trött. tuuuur att jag börjar kl 8 imorgon! hihihiiii.
mm fredag.

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0