How can the light that burned so brightly suddenly burn so pale? Bright eyes.

jag har varit i dalarna med syster, oliver och cornelia. jag har fått bli fem år igen, man blir nämligen det när man är hos sin morfar och nancy. dom passar upp på en. säger man "jag är törstig" står det 10 olika drickor framför en att välja på.. och ordet hungri verkar inte ritkigt existera där då man konstant tuggar på något gott.. och så har jag åkt sommar-rodell, precis som när jag var liten. badat (okejdå, bara Oliver och Cornelia som gjorde) vid långbryggan - som när jag var liten. Har varit på Orsa Björnpark och kollat på djur. Ätit glass. Svettats i 30 gradig värme trots stora grå moln. Jag har träffat kusiner + moster. Och jag har haft det så himla trevligt.

Jag har även sagt hejdå till min mormor. Även fast hon inte riktigt själv förstod att det skulle vara sista gången vi sågs visste jag det. Mormor var så väldigt liten och, fick vi höra dagen efter vi varit på besök, gravt dement. Hon var så liten att Cornelia vände sig till sin mormor (min mamma) och frågade "är det där ditt barn?". Fina Cornelia. Fina Oliver. Fina mormor. Som nu bor i himlen med både min farfar och pappa. 
Igår bestämde läkarna, min mamma och mina mostrar att dom skulle ta bort droppet på mormor. Det är bara livsuppehållande och många gånger jobbigare för släktingar att få det långdraget. 
Och idag, ett dygn senare, dog hon. Är glad över att mamma var där då och glad över många stunder man kommer minnas med fin mormor. 

Är inte livet väldigt, väldigt konstigt ibland? Och döden visar oss att det är så stort och främmande som vi många gånger glömmer men ändå vet om. Leva livet det är det man ska göra. I slutet är nog det enda man kan ångra det man INTE gjorde. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0