FÖRSTA DAGEN PÅ UNDERSKÖTERSKEUTBILDNINGEN

första skoldagen avklarad. gick ju som smort! jag var där i 1 timme och ca 30 min. kanske världens kortaste skoldag! men det var så gemytlig stämning, ska jag säga er.
Det var typ 7 brudar och en kille som hette något jag absolut inte kommer ihåg, men alla tjejr kommer jag ihåg. En hette Ida och henne träffade jag redan när jag var på Infotjohejs.
sen var det en tjej med en 6 DAGARS bebis. jesus vad liten ungen var. tyst var ungen också, märkte inte ens att det var en unge med förens den gnydde lite tyst och då undrade jag vad det var för vuxen människa som lät så där.

Våran lärare heter Gunvor och det kommer jag nog aldrig glömma för min mormor heter nästan samma sak.
Hon skrattade jättemycket när hon berättade att vi inte hade några lov, what so ever (men det visste jag redan). Dock skrattade ingen annan! haha. Gunvor, skön tant!
Hon gav oss tre uppgifter tills imorgon också och dom har jag redan gjort(!!!).
1. Vad är Farsta Gård?
2. Vad är hälsa?
3. Vårdpersonal - vad behöver man ha för kvalifikationer etc

Vilken dag va! men jag längtar mest tills vi ska läsa Medicins Grundkurs och får göra den sista APU:n.
tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fan vad roligt att de har borjat.. :) du ska bli underskoterska :D tjoho. beratta mer hur de gar sen!

2010-10-13 @ 10:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0