åt helvete med himlen!

Musik. Vad det gör med en va? Kan inte alls förstå människor som inte lyssnar på musik. Vad det än är! Man behöver inte lyssna på det jag anser är bra. Men såna som inte lyssnar ALLS? det är ju bara jättekonstigt. Musik är nästan som bilder. Minnen. Man lyssnar på en låt och känner en känsla som var. Jag älskar musik. Att hitta nya låtar att förälska mig i. Ett tag slutade jag hitta musik. Lyssnade bara på musik ibland. Musik jag kunde utan och innan. Tror sånt kallas depression. Nu lyssnar jag på musik igen. Hittar nya låtar. Nya minnen. Är alltid lite schitzofren i mitt lyssnade. Från att ha lyssnat på fina Melissa Horn kan jag plötsligt sätta på Teqkilla med M.I.A. och vilja festa hela helgen och känna livet i mig. Till att i nästa stund igen sätta på A man from Argentina och tänka på gymnasiet.
Jag gillar att jag börjat lyssna på musik igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0